Image Map

...the birds and the bees and the flowers and the trees

Time started: 19:24
Listening: Cold Shoulder - Adele


Eindelijk is hij binnen!

Zelf ben ik een zogenaamde Apple fan. Mijn desktop is een iMac, mijn telefoon is een iPhone en mijn mp3 speler is een iPod. Helaas leeft mijn opleiding nog altijd in de veronderstelling dat Microsoft het beste is dat er te koop is en dus zijn studenten genoodzaakt met Office te werken. Nu bestaat er zoiets als 'Microsoft Office for Mac' maar helaas laat de compatibiliteit hiervan toch wat te wensen over (niet echt raar want het is gemaakt door Microsoft en niet door Apple. Ik kan vertellen dat zelfs de website van Microsoft er beter uitziet op een Mac dan op een Windows PC en volgens mij heb ik dan tamelijk goed duidelijk gemaakt dat Apple een betere fabrikant is dan Microsoft).
Naast deze achtergebleven mening van mijn opleiding is voor het kopen van een MacBook een aanslag op het spaargeld nodig. Een derde voordeel om een netbook te kopen is dat een netbook wel lekker compact is.

En zo kwam ik dus tot de beslissing om een netbook aan te schaffen.  Een netbook, tja ik kan niet anders dan Steve Jobs gelijk te geven in zijn presentatie over de iPad (zie 00:08:03 van de presentatie). Een netbook is eigenlijk een slecht functionerende laptop. Ze zijn langzaam, hebben een lage kwaliteit display en je kan er alleen PC software op gebruiken. Ze zijn alleen maar goedkoper. En dat klopt.

Maar ja toen zag ik me toch een netbook. De HP mini 110-1100 by Studio Tord Boontje om precies te zijn. Tord Boontje is een Nederlandse ontwerper en de meeste van zijn ontwerpen worden gesierd door organische vormen gevuld met krullen, bloemen en zelfs daar in passende dieren.






De bovenkant is versierd door met drie lagen folie een soort 3D effect te creeren.








Bij de netbook wordt een hoes geleverd waarbij dezelfde stijl is doorgevoerd.






Ook wanneer men de netbook open vouwt is te zien dat het ontwerp is doorgevoerd. Zowel op de netbook zelf, als op het scherm is de buitenkant ook binnenin te herkennen.
Zelfs in de vensters en iconen zijn de vormen van de rest van het ontwerp terug te zien.






Time ended: 23:06
Listening: Het beste voor iedereen - Rex de musical

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...