Image Map

Bier en tieten

Time started: 15:35


In de Belgische Ardenne heb ik voor het eerst een biertje geproefd dat ik lekker vind.
Pecheresse is een bier van Lindemans dat, zoals de naam al zegt, voor een deel bestaat uit perzik. Nu kan ik eindelijk zeggen te genieten van een biertje drinken in de zon.






Ook bijzonder vind ik dat dit bier een label heeft dat bestaat uit art nouveau versieringen. Erg frappant dat twee dingen waar ik van hou zich zo combineren. Met blote dames heb ik dan weer tamelijk weinig, behalve dat ik er zelf één ben wanneer ik onder de douche staat. Maar goed je kan niet alles hebben. Helaas betekend dat ook dat ik het bier tot nu toe alleen bij de Belgische supermarkt Delhaize in het schap heb zien staan. 






Time ended: 15:45



Edit 12-12-2011: In Belgisch biercafé Olivier, in Utrecht (maar ongetwijfeld ook in hun vestiging in Leiden) wordt Pecheresse geschonken. Een bezoek aan Olivier is alleen qua huisvesting al een bezoek waard. De Utrechtse vestiging bevind zich in een schuilkerk (van binnen kolossaal (er staat bijvoorbeeld nog een niet subtiel orgel in), van buiten gewoon een huis in een gewone straat). Rond het jaar 1000 werd begonnen met de bouw van een huis en in de 17de eeuw werd het een schuilkerk voor katholieken. De Leidse vestiging bevind zich in het voormalige St. Elisabeth Ziekenhuis.


Brood met smeersels en Pecheresse


Zoals de kaart bij Olivier aangeeft: een bier voor mensen die niet van bier houden.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...