Image Map

Nieuw jaar

Time started: 15.47
Watching: Downton Abbey




Als eerste moet ik iedereen natuurlijk eerst een gelukkig 2013 toewensen: Gelukkig 2013!
Een nieuw jaar brengt nieuwe voornemens met zich mee. Alle (alle persoonlijke maar stiekem ook bijna alle on-persoonlijke) blogs staan er vol mee. Goede voornemens, to do lijstjes (en veel terug-kijk lijstjes, vóóral veel terug-kijk lijstjes. Die ik overigens met veel plezier lees, daar niet van), persoonlijke verhalen/boodschappen en aanstaande blogveranderingen. Meeloper als ik ben voeg ik mij naar de blogtrend van dit moment.

Ten eerste zal ik vanaf 2013 korte samenvatting in het Engels toe voegen aan mijn blogposts. Toen ik deze blog begon twijfelde ik of ik in het Engels of in het Nederlands wilde bloggen. Ik heb toen voor Nederlands gekozen omdat ik bang was dat ik misschien minder zou schrijven in het Engels omdat dat net iets minder makkelijk schrijft. Maar steeds meer Nederlandse blogs, zoals It's simply Max, Last days of spring en PS by Dila, schrijven een kleine Engelse vertaling van hun berichten en dat lijkt me een kleine moeite die me er niet van toe zal aanzetten om minder te schrijven.

Een groot aandeel van het bloggen bestaat voor mij uit fotograferen. Hoewel ik foto's maken vooral leuk vind, heb ik ook de ambitie om er beter in te worden. In november deed ik voor het eerst een photochallenge en ik heb gemerkt dat meedoen aan zo'n project maakt dat je eerder je camera pakt. Daarom heb ik de afgelopen weken nagedacht over een nieuw fotoproject. Elsie van A Beautiful Mess begint vandaag met een 365 dagen challenge. Heel uitdagend maar dankzij de challenge van een maand weet ik dat ik elke dag met een challenge bezig zijn iets te veel van het goede vind. Bovendien zit ik als theatermaker soms een week vast in een theater zonder een straaltje daglicht te zien (wat ik stiekem heerlijk werken vind), laat staan dat ik dan tijd heb om daglicht (want met zonlicht maak ik toch echt betere foto's) op te zoeken en m'n camera ter hand te nemen. Daarmee valt meteen ook één opdracht per week dus af.

Toen las ik over het fotoproject dat Evelien van Fotografille bedacht:

Zelf vind ik mensen (en ik zeker mezelf) fotograferen het moeilijkste dat er is. Hoewel ik er graag mee wil beginnen lijkt me nog een stap te ver om mijn lezers lastig te vallen met deze probeersels, dus ga ik voor haar niet-zelfportret-optie.  


Time ended: 19.35
Watching: Mad Men - Indian Summer


~~~
When I started my blog I was tempted to write everything in English but I decided to go with Dutch. Starting today I'll make English summaries of my blogposts so more people will be able read them. Happy 2013! A lot of blogs look backward and forward around this time of year. Making new year's resolutions, to do lists for 2013 and lists of favorites of 2012. Follower that I am, I will join in this trend. 

First of all like It's simply Max, Last days of spring and PS by Dila I'm starting with adding English summaries to my posts. And I also liked making more photo's during the photochallenge I did in novembre. So I'll join Evelien from Fotografille in her new photography project. Like her, during 2013 I will make a personal alphabet. For every letter of the alphabet I will come up with a word that says something about me. This could be a characteristic, something I like, something that inspires me or a product I like. Evelien is making self-portaits but as I find I have little to no experience in photographing people I find the self-portrait part a bit to challenging. So I will be making one every 2 weeks.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...