Image Map

NOH Sushi & Sake


Time started: 20.52
Watching: The Big Bang Theory


Sinds ons favoriete sushi restaurant werd verbouwd, hernoemd en stopte met sushi verkopen zijn mijn vriendje en ik op zoek naar een nieuw favoriet sushi restaurant. Ik denk dat we het hebben gevonden: NOH in de Prinsestraat in Den Haag.


 photo screenshotvanvimeofilmpje_zpsb59dca8d.jpg
via


Op internet zocht ik naar de sushi restaurants die enigzins in de buurt zijn (best een klus aangezien een heel aantal niet-all-you-can-eat restaurants zijn verdwenen in het afgelopen jaar). In een review las ik dat personeel van de Japanse ambassade geregeld bij NOH eet en dus dacht ik dat het het proberen wel waard zou zijn.


 photo logoviaflickr_zpsf37b25a3.jpg
via


Vis en andere ingrediënten liggen in een koelvak ter hoogte van de bar. Achter de bar bereid de kok de gerechten in het zicht (niet aan tafel wat ik maar irritant vind, maar aan een bar waar je als je wil ook aan kan eten). De kwaliteit van het eten is niet te vergelijken met een All-you-can-eat sushi restaurant. Ik heb er geen hap gegeten waar ik niet van genoten heb. Mijn ervaringen bij All-you-can-eat sushi restaurants lopen uiteen van te vet, te taai, te koud en te warm maar eigenlijk is het te omvatten als niet echt lekkere sushi. Als vegetariër die van sushi houdt wil ik graag keuze hebben. In de meeste restaurants is niet veel keus hebben niet zo erg. Ik ben sowieso slecht in kiezen tussen gerechten. Maar wat ik lekker vind aan sushi eten is juist de verschillende smaken. Bij NOH heb ik de keuze uit minstens 5 verschillende soorten sushi, er is vegetarische tempura, vegetarische misosoep en edamame. Al mijn favorieten zijn er en geen enkel gerecht valt tegen.


 photo Noh-sushi-restaurant-in-Den-Haag_zps3206f611.jpg
via


Het restaurant is leuk aangekleed. Er zijn tafeltjes maar er is ook een mooi aangeklede bar waarachter de kok sushi maakt. Op één van de muren is een vrouw afgebeeld in traditioneel Japans kostuum. Deze afbeelding staat ook op de grote borden. Erg leuk bedacht. Het personeel is heel erg aardig en behulpzaam, alleen op de rekening hebben we 20 minuten zitten wachten. Maar het was erg druk en het heerlijke eten doet dat ene punt van kritiek volledig teniet.


 photo barviathebelljarpuntnl_zps5609ca95.jpg
via


Mocht je een keer bij NOH willen gaan eten vergeet dan niet te reserveren want de zaak is niet heel erg groot en zit vaak vol. Ook kun je er eten afhalen maar geef je bestelling wel van te voren door om te voorkomen dat je lang moet wachten. Het adres is Prinsestraat 77 in Den Haag.



~~~


English: NOH sushi & sake in The Hague (The Netherlands) is my new favorite sushi restaurant. It has lots of options if your a vegetarian (like me) and everything tastes amazing. A lot of good sushi restaurants in The Hague have disappeared and in return came bad quality All-You-Can-Eat restaurants. I've tried some and I really don't like their greasy, low-on-taste food. Besides that, I find that they have very limited options for vegetarians and some of them put tables much to close to each other. So it's save to say all-you-can-eat sushi is not my thing. But now we have found NOH in the Prinsestraat, I am very happy to eat sushi again. If you plan to go there be sure to make a reservation because they are fully booked rather fast. They also do take-away but if you don't want to wait to long they advise you to call in advance so they can make everything ready for you when you come to pick it up.


Time ended: 21.40



Edit: toeval bestaat niet, ik kwam er toevallig achter wat NOH betekend. Het is een klassieke vorm van Japans muzikaal drama. Elementen uit Stephen Sondheim's (Sondheim is mijn favoriete musicalcomponist) musical Pacific Overtures zijn zelfs gebaseerd op dit genre. Met zo'n link kon het bijna niet anders dan mijn nieuwe favoriete sushi restaurant worden!

1 comment:

  1. Klinkt goed! Ik ben dol op sushi. Toevallig ga ik morgen ook weer all you can eat'en bij Sumo :D

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...