Image Map

Tag: And that's who I was

Saturday, July 20th, 2013


After the ...and that is who I am tag I had the idea of doing a tag about who I was as a child. I couldn't really find one and so I thought: I'll make one myself! Probably don't have enough followers to make a really successful one, but I would love it if any of you would copy it to their own blog (with a link to my blog pretty please. Although I love all 30 of you dearly, I wouldn't mind it if more people read Wit).  As I love old photographs, feel free to add as much photos as you can. I hope you'll like it. Here it goes: 


When asked "What do you want to be when you grow up?" what would 4 year old you have answered? 
I think that back then I wanted to be a bunny with a drum. Like the ones in the Duracell batteries commercial. I think it had to do with the pink color.


Did your parents ever bring you to a photographer while you were a kid? 
Yes they did. Although I wasn't to happy with that according to the photos.


fotograaf compleet


What was your favorite TV show or movie before you went to school? 
It was a Dutch animated series called David, de kabouter. Translated it would be David the gnome of leprechaun. It was about a gnome who was a veterinarian. He had all kinds of adventures with his wife Lisa and his fox Swift, while helping the animals in the forest that he lived in. I also watched The Sound of Music and Mary Poppins over and over and over again. 


What do you remember being a favorite outfit during your childhood? 
I don't really remember having a favorite outfit. (Unfortunately) I do remember that I loved dresses with lots of pink and frillies. Now I am very happy that my mom protected me against too elaborate dresses.


Toen ik nog blond was - okt 1989



When choosing your subjects for the last years of secondary/high school, what profession did you want to do when you grew up?
I wanted to be a dramaturg ever since I saw a Dutch dramaturg explaining on TV what he did for a living. Until I was around 18, when I decided I wanted to be a musical theatre performer. I studied at an English conservatoire and I was even hired for a professional production (that later got canceled, but still they did pick me out of all the candidates) of Into the Woods. Since about 6 years I am fully into dramaturgy again.


What was you favorite toy?
I had a little pink doll. It was entirely made out of fabric and it felt really soft. I always carried it with me when I was sucking my thumb.


Where did you go on your first trip abroad?
I believe that was a trip to Scotland when I was 3 years old.


In scotland, 3 jaar
In Scotland when I was 3 years old


Where did you go the first time you went on holiday without your parents?
Besides the summercamps an school outings, I went to Hungary when I was 15. I went to a Hungarian friend with 5 of my classmates. We knew her because she had been in our class for 6 months, during an exchange she did.


Have you ever lived in another country?
I studied at the conservatoire at Bath Spa University, during my studies I lived in Bath (England).


What was your favorite color when you were a child?
Pink


What's your favorite photo from your childhood?
I don't really have a favorite photo. But I do like these two.


Untitled
Left: my dad made this picture when I was about 3 yeras old I think.
Right: I loved the Dutch amusementpark called Het Land van Ooit (Land of ever). What I loved the most was that you could dress up when you had just entered the park. And you could wear the costume all day. On the tree behind me sat a real butterfly, which of course had to be in the picture too.


Do you own any photo's of your parents as children?
I have one photo of my mother while she was a toddler (I really love that photo! She is the child in the middle and is 1,5 years old.) and a couple of photo's from when she was a teenager. I don't have any photo's of my dad while he was a child.


My mother 1,5 years old




~~~


Nadat ik de ...and that is who I am tag had gepost had ik het idee om een tag te plaatsen die een beeld geeft van wie ik was toen ik klein was. Ik kon er alleen niet 1 vinden en dus dacht ik: Dan maak ik hem zelf maar! Met het kleine aantal volgens dat ik heb zal het niet zo'n erg succesvolle tag worden maar als er maar 1 lezer is die het over neemt zou ik het al heel erg leuk vinden (wel graag met een linkje naar Wit. Want ik ben heel blij met de 30 lezers die ik nu heb maar ik zou het niet erg vinden om meer lezers te krijgen). Aangezien ik dol ben op oude foto's, voeg zoveel foto's toe als je maar wil. Ik hoop dat jullie hem leuk vinden. Daar komt 'ie:


Hoe zou je de vraag "Wat wil je worden als je later groot bent?" hebben beantwoordt toen je 4 was? 
Volgens mij was dat nog in de periode dat ik trommeltjeskonijn wilde worden. Zo'n roze van de Duracell reclame. Volgens mij alleen maar omdat ik roze zo'n mooie kleur vond. 


Ben je als kind wel eens bij een fotograaf geweest? 
Ja, voor pasfoto's natuurlijk. En van m'n eerste tot m'n 4de namen m'n ouders me 1 keer per jaar ook mee naar een fotograaf. Ik vond dat niet altijd even leuk aan de foto's te zien :)


fotograaf compleet


Wat was je favoriete TV programma of film voordat je voor het eerst naar de basisschool ging? 
David de kabouter! Ik weet nog dat ik moest huilen toen David en Lisa dood gingen. Alhoewel ik daarna trouwe kijker werd van David de rechter. En The Sound of Music keek ik zodra ik (met behulp van twee kussens) rechtop kon zitten verteld m'n moeder altijd. Ook Mary Poppins keek ik heel erg vaak. Ik was toen al musicalfan dus. En daarna kwamen de Disneyfilms natuurlijk, nadat ik op m'n zevende voor het eerst naar de bioscoop was geweest en De kleine zeemeermin had gezien.


Welke favoriete outfit die je had als kind, herinner je je nog? 
Ik weet niet echt 1 outfit meer die ik leuk vond. Maar ik weet (helaas) wel nog dat ik altijd lakschoenen wilde en jurkjes met zoveel mogelijk roze en ruches. Nu, ben ik erg blij dat m'n moeder me toen beschermde tegen al te walgelijke schoenen en jurkjes. Zoals zoiets dus (jep, toen ik klein was, was ik nog echt blond. Niet donkerblond zoals nu):


Toen ik nog blond was - okt 1989



Wat wilde je worden toen je je vakkenpakket samenstelde op de basisschool? 
Ik was er toen net achter dat je voor binnenhuisarchitect toch wel wiskunde moest doen. Elisabeth was toen te zien in Scheveningen en Paul Eenens (toen de dramaturg bij Elisabeth) vertelde in een making-of daarvan wat hij als dramaturg bij die productie deed. Vanaf dat moment wilde ik dramaturg worden. Totdat ik ging zingen en van mijn 18 tot 22ste mij op het vak van zangeres/actrice stortte. Maar inmiddels ben ik al weer een jaar of 6 volledig gericht of theater maken en dramaturgie.


Wat was je lievelingsspeelgoed? 
Ik had een poppetje dat ik mijn zachte poppetje noemde, omdat de stof zo zacht aanvoelde. Als ik duimde had ik altijd dat poppetje bij me. 


Waar ging je heen toen je voor het eerst naar het buitenland ging? 
Dat was denk ik Scotland, toen ik 3 was. Op m'n 6de gingen we daar weer heen en daarna ben ik niet meer Schotland geweest.


In scotland, 3 jaar
In Schotland toen ik 3 jaar oud was



Waar ging je heen toen je voor het eerst zonder je ouders op vakantie ging? 
Buiten de zomerkampen en werkweek om, ging ik voor het eerst echt zonder ouders op vakantie toen ik 15 was. Met 5 klasgenootjes ging ik naar Hongarije. Op bezoek bij een Hongaars vriendinnetje van ons die een halfjaar bij ons in de klas had gezeten als uitwisselingsstudent.


Was was je lievelingskleur toen je klein was? 
Roze


Heb je wel eens in een ander land gewoond dan het land waar je nu woont?
Ik heb drie maanden aan het conservatorium van Bath (Engeland) gestudeerd, uiteraard woonde ik toen ook in Bath.


Wat is je favoriete foto uit je kindertijd? 
Ik weet niet direct een favoriete foto. Maar deze twee vind ik in elk geval leuk.
Untitled
Links: mijn vader maakte deze foto toen ik denk ik een jaar of 3 was.
Rechts: ik was dol op Het Land van Ooit. Ik vond vooral het verkleden vlak na binnenkomst fantastisch. Op de boomstam achter mij zat toevallig een echte vlinder, dus ik wilde dat die ook mee op de foto kwam (vandaar dat de prinses aan de linkerkant er waarschijnlijk maar voor de helft op staat).


Heb je foto's van je ouders van toen ze zelf nog klein waren? 
Van m'n moeder heb ik een paar foto's van toen ze een puber was en een heel klein foto'tje van toen ze 1,5 jaar was. Die vind ik zo schattig :) Ze is het peutertje in het midden. De jongedame links van haar is volgens mij 1 van mijn tantes. Het meisje rechts herken ik niet maar zou ook zo maar een zus van m'n moeder kunnen zijn.
Van m'n vader heb ik geen kinderfoto's. Er is wel een hele mooie foto (of is het een schilderij? Want zo ziet het er eigenlijk uit behalve dat je geen reliëf ziet) van mijn vader als peutertje terwijl mijn oma hem draagt. Volgens mij hebben m'n vader en m'n oma er daar beide 1 van maar ik heb hem niet, dus ik kan hem ook niet showen.


Mijn moeder 1,5 jaar


3 comments:

  1. Love it! Ik zal hem ook op mijn blog zetten (ook al heb ik maar 5 lezers)!

    ReplyDelete
  2. Super leuk :D You've made my day!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...