Image Map

Review: Een georganiseerd weekend London met Opportunity travel aka Ycare

Monday, August 5th, 2013


Een zeer uitgebreid verslag van mijn weekend Londen. Mocht je geen behoefte hebben om de hele review te lezen dan kun je door de kopjes die ik in deze blogpost gebruik makkelijk scannen. Ik hoop dat mogelijke toekomstige klanten van Ycare/Opportunity Travel iets aan mijn review hebben.


Big Ben


Op Outspot (je weet wel zo'n kortingsboer als Groupon en Scoupy) kocht ik 2 vouchers (€199 per stuk) voor een georganiseerd weekend Londen. Vanaf opstapplaats Breda zouden we met een touringcar naar Londen afreizen en aldaar een aantal toeristische plaatsen die ik, ondanks mijn grote liefde voor Engeland en regelmatige tripjes naar Londen, nog niet eerder had bezocht. Ik kocht een open voucher maar wist pas vele mailtjes en weken later hoe ik een keuze kon maken uit de aangeboden vertrekdata. Na een veelvuldig stalken van reisbureau ycare en uiteindelijk outspot (waarbij outspot maar zelf eerst contact op heeft gezocht met ycare) kan ik eindelijk (iets meer dan een maand later) reserveren. Uiterlijk 10 dagen voor vertrek zou ik meer informatie ontvangen over de exacte opstap plaats en tijd.

Ach je moet er iets voor over hebben om met korting op reis te kunnen dacht ik en verheugde me op een bezoek aan Windsor Castle, The Greenwich Observatory, St. Paul's Cathedral, de musical The Book of Mormon en verblijf in een 4 sterren hotel.


Voor vertrek
Vier dagen (niet 10 maar 4! Ik was mij wederom wat zorgen aan het maken aangezien ik al ervaring had met de slechte bereikbaarheid van ycare/opportunity travel) voor vertrek belde de gids van ons tripje op om te vertellen dat wij de enige Nederlanders waren die mee gingen en Opportunity Travel kon daarom geen busje laten rijden vanaf Breda. We zouden een vergoeding krijgen om de benzine- en parkeerkosten, die we zouden maken om in Antwerpen te geraken, te betalen. €15 per persoon, aangezien onze auto op gas rijdt, een redelijke vergoeding. We werden geacht om 7 uur s'ochtends in Antwerpen te zijn (volgens de gids hadden we om half 6 bij het opstappunt in Breda moeten zijn als we daar hadden kunnen opstappen. Deze tijden staan nergens vermeld in hun advertentie teksten, dus als je echt een hekel hebt aan vroeg opstaan is dit geen tripje voor jou). Ik zocht de lokatie op op google maps en belde voor de zekerheid met de gids om zeker te weten dat de verzamelplaats daadwerkelijk een immens grote brug over een snelweg was. "Ja hoor, het busje staat vrijdag op die brug op jullie te wachten. Maar ik heb m'n telefoon gewoon bij me dus je kunt me altijd bellen als je het niet kan vinden. En we rijden echt niet weg zonder u." Ik: "Hahaha, nee dat mag ik hopen."

Vrijdag
De heenreis van Antwerpen naar Gent; of hoe dit tripje 120 duurder werd
Op vrijdag stonden we om 4 uur op om op weg te gaan naar Antwerpen. Ondanks ons vroege vertrek was er toch wat file rondom Antwerpen en we arriveerde dus 5 over 7 op de plaats van bestemming. We liepen naar het eerste busje op de brug dat we konden vinden. "Gaan jullie naar Gent, en dan naar Londen?" vroegen we de omstanders bij het busje. "Nee, nee wij gaan niet naar Gent en ook niet naar Londen." Humm... we lopen een stuk verder over de brug maar zien eigenlijk geen andere minibusjes staan. Tijd voor een belletje naar de minibus organisatie. Ik krijg het telefoonnummer van de minibus chauffeur. "Mijn bus zit al vol, dus ik ben weggereden. Ik zal even vragen of ik de juiste mensen heb meegenomen. Ik bel u zo terug." Prima, ondertussen probeer ik de gids te bereiken. Geen gehoor, direct voice-mail. Vreemd. Ik spreek in dat het busje al weg is omdat ze vol zat en hoop dat de gids mij terug zal bellen. Even later belt de chauffeur terug: "U was te laat dus het is uw eigen schuld dat ik ben weggereden!" "Pardon, u zei net zelf dat u bent weggereden omdat uw busje vol zit." "Ja, dat klopt en er zitten ook twee mensen in die niet op mijn passagierslijst staan. Maar ik kan nu niet meer terug rijden. Neemt u maar een taxi naar Gent dan betaald de reisorganisatie dat wel aan u terug." We waren zelf met de auto naar Antwerpen gekomen, dus met onze eigen auto naar Gent rijden leek ons logischer maar de reisorganisatie gaf aan dat we een taxi moesten nemen, dus zo geschiede.

Een uur later dan de bedoeling was (we moeten ook nog op zoek naar een pinautomaat om €120 af te rekenen met de taxichauffeur) komen we aan in Gent. De grote touringcarbus en de 53 andere passagiers staan op ons te wachten. De anderen passagiers is blijkbaar niet uitgelegd wat er gebeurt is want ze kijken ons niet echt vriendelijk aan. Wat een gezellige eerste ontmoeting (not).

De heenreis van Brugge naar Calais; over reclame gesproken
In Brugge stapt onze gids in. Ook hij legt niets uit over het misverstand van het busje in Antwerpen. Wel begint hij te vertellen wat er dit weekend op het programma staat en begint hij een reclamepraatje te houden. Voor €100 (of was het €120? Ik weet het niet meer precies) kun je een pakket kopen met daarin de toegangsprijs voor de boottocht, toegang tot Windsor Castle, toegang tot Madame Tussauds en 2 uitgebreide maaltijden. Voor nog eens €30 euro kun je zaterdagavond naar de musical We Will Rock You. Ik ben enigszins verbaasd over deze niet standaard keuze, maar de gids legt me later uit dat de Franstalige Belgen geen Engels kunnen volgen en daarom kiezen ze voor een musical waarbij je ook zonder het verhaal te kunnen volgen een leuke voorstelling ziet. Ik zag de musical 6 jaar geleden en begrijp de keuze helemaal. Het verhaal van We Will Rock You stelt niet zo veel voor. Toch is het een leuke voorstelling met vooral ook hele fijne muziek van Queen. Ik had in januari al kaartjes geboekt voor The Book of Mormon, dus We Will Rock You wordt het voor ons sowieso niet. Ook het grote pakket lijkt ons niks. Naar Madame Tussauds willen we sowieso niet en we beslissen graag zelf waar en vooral ook wat we eten.

De overtocht
Ycare en/of Opportunity Travel heeft er voor gekozen om met P&O Ferries van Calais naar Dover te reizen. Nu heb ik natuurlijk geen idee welke aanbieder het goedkoopste is als het gaat om grote touringcarbussen. Maar wanneer je met de auto gaat is dit de duurste maar desalniettemin onprettigste optie. De gids gaf aan dat Ycare kiest voor de boot omdat dat veel leuker is dan via de kanaaltunnel. Ik heb zelf weinig met boten maar ik kan mij zeker voorstellen dat de meeste mensen het leuker vinden om op een groot schip te zitten met horeca gelegenheden dan op een trein waar je in je auto/bus moet blijven zitten. Omdat onze auto op gas rijdt mogen we niet via de channel tunnel rijden en dus gaan we, sinds we onze huidige auto hebben, altijd met de boot. Wij kiezen altijd voor DFDS Seaways. Na de kanaaltunnel zijn zij het goedkoopste en de reis duurt ook korter dan met de P&O. Daarnaast krijg ik de indruk dat de boten van DFDS nog net iets minder oud zijn dan die van P&O, maar in elk geval zitten de stoelen aan boord net iets minder oncomfortabel (inderdaad bij beide maatschappijen zitten de stoelen niet echt lekker). Maar ongetwijfeld zal P&O wel de goedkoopste aanbieder voor touringcars zijn, anders begrijp ik echt niet waarom Ycare voor de minste optie gaat.

Greenwich; een plek om terug te komen
Het eerste onderdeel is een bezoek aan Greenwich, dat ten oosten van Londen ligt. Slim bedacht van Opportunity Travel, door het bezoek aan Greenwich als eerste in te plannen hoeven we op de drukke vrijdag niet het verkeer van Londen door. Door het oponthoud in Antwerpen was het verkeer in België en Frankrijk drukker, gelukkig komen we aanrijden vlak voor een boot vertrekt. Hierdoor hebben we nog maar driekwartier vertraging. Desalniettemin brengen we geen bezoek aan het observatorium, we lopen er langs en maken een leuke wandeling door een park in Greenwich. Tot slot komen we uit bij Greenwich Market waar een groot aantal eettentjes staat met gerechtjes van over de hele wereld. Je kunt er sushi, churros, Nederlandse poffertjes, Ethiopische specialiteiten, Indiase gerechtjes, Dim sum, Franse crêpes, Italiaanse zoetigheden, Spaanse tapas, Zuid-Amerikaanse hapjes, een Portugees kraampje, een Japans/Koreaans kraampje, Belgische chocolade, Amerikaanse worstenbroodjes en een Thais stalletje vinden. Er zijn zelfs twee stalletjes met vegan food. Echt een ontdekking dit overdekte marktje. We aten een Indiase samosa en we deelden een Ethiopische schotel. Beide echt heul erg lekker. We zijn vast besloten om wanneer we The London Observatory, het planetarium en de Cutty Sark echt gaan bezoeken weer terug te komen bij dit super leuke marktje (waar trouwens ook heel veel vintage kleding, prachtige oude boeken en veel handmade producten werden verkocht).

Rondvaart over de Thames
Na wat vrije tijd op het marktje gingen we een rondvaartboot op die ons via de Thames naar Londen bracht. Een mooie tocht met een droge maar erg grappige Engelstalige gids (ook onze Belgische gids gaf voor de Engelse gids begon, leuk commentaar). Ook leuk om een keer van een heel andere kant foto's te kunnen maken van de oude werven en loodsen maar ook de Big Ben en de Tower of London. Nadat we van de boot afkwamen stapte we onze touringcar weer in en werden afgezet in de buurt van Piccadilly Circus, naast St. James park. Mijn vriend en ik waren nog nooit eerder in dat park geweest en besloten dus daar heen te gaan in plaats van naar het overbekende Piccadilly Circus.


boottocht


Hotel Sheraton
Na een lange busrit (file!) van de binnenstad naar het hotel aten we een heerlijke maaltijd (met heel veel asperges :) Ik hou van asperges!) in het restaurant van het hotel. Terug op onze kamer viel me op hoe heerlijk stil het in de kamer is. Het hotel ligt vlakbij Luchthaven Heathrow maar daar merk je helemaal niks van. Verder is de kamer een goed uitgeruste kamer, zoals je mag verwachten in een 4 sterren hotel. Wel kiest Ycare/Oppertunity Travel ervoor om standaard voor alle klanten een twin bedroom te boeken. Dat betekend dat je altijd twee 1 persoonsbedden in je kamer hebt staan. Het lijkt me een kleine moeite voor Ycare om aan z'n klanten te vragen of ze de voorkeur hebben voor een twin of een double bedroom. Maar Ycare denkt daar blijkbaar anders over. Wij schoven de bedden tegen elkaar en vielen direct in slaap na deze ontzettend lange dag.

Zaterdag
Ontbijt
Enige nadeel van het verder heerlijke hotel was het ontbijt. De tweede dag was er beduidend minder keuze (en het leek er niet op dat de selectie snel zou worden bijgevuld, er stonden b.v. geen lege schalen of zo). Persoonlijk vond ik de roereieren die ze hadden liggen erg vies omdat ze heel erg waterig waren. Ook heb ik beide dagen geen thee gekregen hoewel we daar wel twee keer om hadden gevraagd. Mijn vriend kreeg daarentegen wel koffie. De kaas selectie die er de eerste dag was was erg uitgebreid en ook lekker. Maar de tweede dag moest ik mezelf dus tevreden stellen met een mini babybel en kleffe jonge kaas. Ik vond het verschil in keuze erg opmerkelijk vooral ook omdat we de tweede dag nog vroeger aan het ontbijt verschenen dan de dag ervoor. (Het ontbijt was na ons vertrek nog minstens 1 á 2 uur open dus we waren er niet op het laatste moment of zo).

Windsor Castle
Om 9 uur moest iedereen weer in de bus zitten (we vertrokken uiteindelijk pas 20 minuten later, blijkbaar was 5 minuten te laat zijn ineens geen probleem meer) en vertrokken we naar Windsor. Ook Windsor ligt buiten Londen en ook nu is reisorganisatie Ycare en/of Opportunity Travel slim genoeg om de ochtendspits naar Londen te ontwijken. We hebben een paar uur in het kasteel en hebben daarom niet de tijd om alles te zien (normaliter zouden we denk ik de hele dag bezig zijn geweest met het bezoek). We kiezen er voor om Queen Mary's Dollhouse en The Royal Apartments te bezoeken. De gids rade aan om in 1 uur de royal apartments te bezoeken en dan naar de kapel te gaan en vervolgens het wisselen van de wacht te bekijken. Wij hebben er bijna 1 uur en 3 kwartier over gedaan om de apartments te bekijken en dan moesten we zelfs nog een tikje opschieten. Geen idee hoe we de apartments in 1 uur hadden moeten bekijken. Al kan ik me voorstellen dat niet iedereen het interessant vind om naar alles te luisteren van de audiotour. Maar het was best druk en ook als je geen bordjes wil lezen, audiotour wil luisteren (die trouwens gratis is) of langer dan een seconde naar iets wil kijken is het lastig om door de groepen mensen heen te komen.


Windsor Castle
Windsor Castle


Lunch
In het plaatsje Windsor is tijd ingepland om te lunchen. Wanneer je het eerder genoemde pakket hebt afgenomen kun je nu kiezen uit een 5 gangen lunch bij het Chinees restaurant of een uitgebreid Tapas menu. Wij hebben hier niet voor gekoezen en nemen plaats in The Crooked Tearoom. Mijn vriend neemt een sandwich en ik een toasted teacake met boter en jam. (Ik moet s'middags echt niet denken aan een 5 gangen maaltijd bij de Chinees maar het zal wel aan mij liggen.) Nadat we weer zijn aangesloten bij de groep lopen we nog langs de tearoom waar wij zojuist hebben geluncht. De gids wijst de groep er zelfs nog op. (Tja, denk ik. Het is toch veel logischer om zo'n typisch Engelse gelegenheid uit te zoeken voor een weekend als dit. Maar ik ben in elk geval blij met onze keuze om niet extra geld uit te geven aan door Ycare uitgekozen activiteiten.) Na de lunch maken we nog een leuke wandeling door het Victoriaanse winkelgebied en het station van Windsor.

Vrije uren in Londen en musicalbezoek
Na het bezoek aan Windsor en Windsor Castle rijdt de touringcar ons naar het centrum van Londen. Op weg hier naar toe heeft de gids kaarten uitgedeeld en allerlei routes aangegeven die we kunnen doen in vrij te besteden uurtjes die we deze middag hebben. Ook geeft hij aan waar we worden afgezet met de bus en waar we weer moeten verzamelen om weer op de bus te stappen. Hij geeft aan dat we worden afgezet in de straat pal naast het Victoria & Albert Museum en het Natural History Museum. Beide museums zijn gratis toegankelijk en het verbaast ons dat de gids een bezoek aan 1 van deze musea niet als optie aangeeft. Wij brachten de middag in elk geval door in het prachtige en overweldigende V&A Museum. We zagen de volgende afdelingen: Theatre, Photography, Miniature portraits en Jewelry. Waarschijnlijk moeten we nog heel vaak terug komen willen we alles in het museum hebben gezien. Tot slot aten we een echt heerlijk en groot stuk carrot cake. We aten in de buurt van het theater en sloten de avond af met The Book of Mormon alvorens we weer in de bus stapten. De helft van onze medereizigers was naar de musical We Will Rock You geweest (de andere helft had een uitgebreide maaltijd gegeten en een London by Night bustour gedaan). De gids vertelde wat de twee verschillende groepen die avond hadden gedaan en daarna zetten hij het castalbum van de musical op. Een erg leuke manier om de musical gangers na te laten genieten terwijl we de mooi verlichte stad uitreden.


Restaurant V&A
Restaurant in het V&A Museum


Zondag
Madame Tussauds/Vrije uren
Wij hadden geen behoefte om Madame Tussauds te bezoeken en liepen wat rond in de buurt van het museum. Zo liepen we tegen het Sherlock Holmes museum aan in Baker Street. We wilde ons niet hoeven haasten als we dat zouden bezoeken en dus besloten we daar niet heen te gaan. We liepen  toevallig tegen een Farmers Market (de Marylebone Farmers Market) aan, kochten daar onze lunch en avondeten. Dronken ergens nog een kopje koffie en keerden terug naar de bus.

St. Paul's Cathedral
De laatste excursie op het programma was een bezoek aan St. Paul's Cathedral. De gids had van te voren al uitgelegd dat er tijdens ons bezoek een dienst zou zijn en dat betekende dat we het koor konden horen tijdens ons bezoek. De kathedraal is prachtig, helaas mag je er geen foto's maken omdat het een kerk is. De akoestiek is er fantastisch dus het koor klonk aardig. Maar voor mij persoonlijk was het muzikaal niet echt verrassend. Bovendien voelde mijn vriend en ik ons vooral een indringer. Mensen zijn met hun kerkdienst bezig en ondertussen is het een komen en gaan van toeristen. Ik voel me daar niet zo prettig bij. Wij vertrokken dus snel naar de kelder van de kathedraal, bezochten het souvenirwinkeltje en bekeken daar de best fascinerende beelden en de grafstenen die in de vloer van de kelder liggen.

De terugreis
Bij aankomst in Dover zou het nog even duren voor de boot vertrok. De chauffeur reed daarom naar een mooie plek boven op de white cliffs. Ik was er al eens eerder geweest (mijn vader heeft er jaren in de buurt gewoond), maar het is desalniettemin een mooi uitzicht over zee. Onder genot van het uitzicht genoten we nog meer van de lunch die we eerder die dag op de Farmers Market hadden gekocht (god-de-lijk!). 
De reisgids raadde ons aan om op de boot te eten. Maar aangezien het pas half 4 was toen de boot vertrok hadden we nog geen behoefte aan avondeten. Achteraf gezien hadden we tegen het eind van de overtocht beter toch iets kunnen eten. Voor een zondagmiddag/-avond stond er namelijk nogal wat file op de Belgische wegen. Hoewel de buscauffeur zijn uiterste best deed om de vertraging zo veel mogelijk te beperken, door binnenwegen te nemen in plaats van in de file te blijven staan, werd het toch behoorlijk later dan gepland. Nu stonden er twee minibusjes klaar voor de mensen die naar Antwerpen moesten (aha, de reisorganisatie gaf dus toe dat 1 busje niet genoeg was om 10 mensen te vervoeren!) Ergens tussen 22.00 en 23.00 uur reden we net de Nederlandse grens over en stapte we (we zijn eerlijk gezegd niet zo fan van de Mac maar we hadden inmiddels echt best wel honger) een MacDonalds binnen. Iets na 01.00 uur waren we thuis.


Lunch
Lunch: Apple & Elderflower juice with a Maroccan wrap + Apple & Beetroot juice with an Indian wrap


De reisgids
Onze reisgids, laat ik hem A. noemen, is zogezegd voor zijn vak gemaakt. Hij brengt alles overenthousiast, alles is een verassing en hij benadert alles positief. Waarschijnlijk is dat de beste instelling voor een reisgids. Maar soms vond ik het toch een beetje overdreven. Desalniettemin liever dat dan een chagerijn. Hij vertelt leuke wetenswaardigheden en begint het weekend zelfs met een klein geschiedenislesje. Hoewel ik veel al wist is het absoluut een toevoeging aan zo'n weekend Londen. Wel jammer vond ik het dat de gids niet bereikbaar was toen we in Antwerpen stonden te zoeken naar een minibusje. Nog minder gepast vond ik het dat hij ons direct beschuldigde van te laat komen zonder dat hij uberhaupt naar ons had geluisterd.

Na terugkomst
Ik vergat mijn telefoonoplader in het hotel, dat bedacht ik mij al in de touringcar toen deze nog voor het hotel stond. Maar aangezien ik deze trip niet nog duurder wilde laten worden (de bus is vrijwel elke dag weggereden met een paar passagiers missend, ook tegen die mensen werd gezegd dat ze een taxi moesten nemen maar tenminste niet onder het valse voorwendsel dat ze de kosten vergoed zouden krijgen) ben ik maar netjes in de bus blijven zitten. Na thuiskomst belde ik hotel Sheraton op en nadat ik mijn creditcard gegevens had doorgegeven (logischerwijs moest ik zelf de verzendkosten betalen) had ik binnen een week mijn oplader terug.
Minder soepel verliep de communicatie over de taxi die moet worden terug betaald. Ik mailde de ingescande bon van de Antwerpse taxichauffeur en vertelde dat we nog €120 moesten krijgen van de organisatie. Ik kreeg het volgende als antwoord:

"Beste Renate,

Ik heb contact gehad met de gids en het is niet het feit dat er een slechts 1 minibus voor 10 personen in Antwerpen stond, dat jullie hiervoor een taxi moesten nemen.
De reden dat jullie een taxi moesten nemen, is het feit dat jullie +/- 20 minuten vertraging hadden.
Wij kunnen dus niet tussenkomen voor de kosten van jullie taxi.
En wat de retourreis betreft, waren er 2 minibussen aanwezig.

Mvg,"

Ik heb hier op gereageerd met een heleboel argumenten waar ik jullie niet mee lastig zal vallen (al mag je er altijd naar vragen natuurlijk). Ik kreeg daarop een mail dat de ondergetekende mijn opmerkingen door zou geven aan de directie. Dat is nu vijf weken geleden en ik heb nog niks gehoord. In elk geval geeft de bovenstaande mail aan dat ze zelf ook inzien dat er 2 mensen teveel waren om überhaupt in het busje te kunnen. Ander belangrijk punt is dat de minibuschauffeur liegt over het tijdsbestek dat wij te laat waren.

Tot slot
Hoewel het weekendje met Opportunity Travel zeker ook leuke kanten had, zijn we vast van plan nooit meer met deze organisatie op reis te gaan. Dit terwijl ze ook korte trips naar o.a. New York (waar ik echt heel graag heen wil!), Berlijn, Amsterdam, Barcelona, Istanbul en Zuid-Afrika organiseren en dit (m.u.v. Amsterdam daar kom ik al veel te vaak) plaatsen zijn waar ik graag heen zou gaan. Alles afwegende is onze ervaring dus negatief. Gelukkig gaan we eind juli weer naar Londen (ik weet het, ik ben verwend) maar dan weer met ons eigen auto'tje in ons eigen tempo.


~~~

English: this blog is a (not so positive) review of an organized weekend to London. As the travel agency Ycare aka Opportunity Travel is Belgian, it doesn't make to much sense to translate this post into English. All their trips take off in Belgium (or maybe occasionally it's possible to start your trip in The Netherlands). However, if you would like to know about my trip (and you can't read Dutch) please e-mail me and I'll be more than happy to answer any questions you might have about the travelagency. If you would like a short advice about this company: find another travel agency. You'll end up spending more money on the Opportunity Travel trip any way.

Edit 19-7-2014: Inmiddels bijna een jaar nadat ik deze blogpost schreef hebben we de kosten van de taxi nog steeds niet terug gekregen van Opportunity Travel. Hoewel ik ze nog een aantal malen heb gemaild heb ik nooit meer iets van ze vernomen. Ook heb ik ze laten weten hun nieuwsbrief niet meer te willen ontvangen maar die krijg ik nog altijd wel. Inmiddels verzorgen ze ook een reis naar Miami, de Everglades en de Caribbean. Nou heb ik diezelfde route in november 2012 gedaan (op eigen gelegenheid gelukkig, niet met Ycare Opportunity Travel). En ik wil daar graag voor waarschuwen. Ten eerste bedoelt Ycare met de "Caribbean" alleen een bezoek aan Key West. Daar ben ik ook geweest en Key West is hartstikke leuk maar om dat nu als "de Caribbean" te benoemen vind ik wel misleidend. Ook vind ik de prijs voor een groepsreis behoorlijk hoog. Ik ben zelf met 3 vrienden van Orlando, naar Fort Lauderdale, Boca Raton, Miami, Key West, Everglades, Tampa, Orlando (inclusief 4 dagen Disney World en 1 dag Universal Studios) geweest en ik was ongeveer hetzelfde bedrag kwijt aan m'n vakantie die Opportunity Travel er voor rekent. Met dat verschil dat ik ipv 8 dagen een 16 daagse vakantie had (incl. 5 dure pretpark bezoeken dus) en dat ik in een luxe Ford rondreed ipv een touringcar bus. We hebben in hotels als Hilton, Waldorf-Astoria en Best Western geslapen en de prijs van Ycare is mij dus een raadsel.

Inmiddels is dit bericht het meest gelezen bericht op mijn blog en ik ben blij dat ik met dit artikel andere vakantiegangers heb kunnen waarschuwen voor deze reisorganisatie.

7 comments:

  1. WOW !!! Gorgeous weekend photographs . I love made photographs on different different places , you have sharing nice photos , I like it.

    Microstock photographs

    ReplyDelete
  2. Thank you so much for this review, you just saved my a**. I was about to book a 4 day trip to Istanbul with this agency on Groupon but I won't do it anymore. It seemd too good to be true anyway ;-). Hope the agency reads your blog and realizes the consequence of thier terrible customer service policy.

    ReplyDelete
  3. Opportunity Travel is zeker geen aanrader! Afspraken werden niet nagekomen. Mail gestuurd, GEEN antwoord gekregen. Dan maar via facebook dachten wij, maar tjah onze reacties negeren, verwijderen en ons blokkeren gaat dan ook zo makkelijk... NEVER AGAIN!

    ReplyDelete
  4. Jammer dat ik deze review pas heb gezien nadat we terug thuis waren. Ik sluit me hier volledig bij aan. Wij hadden het pack niet genomen en hebben daarom ook vrijwel niks gezien van Londen.Je wordt een beetje bekeken als het derde wiel aan de wagen. De communicatie van het reisbureau is inderdaad zeer slecht, alsook van de gidsen. Wij waren zéér ontevreden en zullen dan ook nooit meer meegaan met Opportunity Travel. Mensen afzetten, dat kunnen ze goed ;-)

    ReplyDelete
  5. Nou, toch even wat anders. Ben in oktober met deze reisorganisatie naar New York geweest en het was in 1 woord geweldig, Ook ik had geen pack genomen. prima reisleiding (Naam: Allen). wist veel te vertellen.
    Prima hotel en alles geregeld zoals was aangegeven in de brochure.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wij hadden dezelfde reisleider aan de naam te zien. Wie weet is de service inmiddels verbeterd. Echter, op e-mails reageren ze nog steeds niet en naar het geld voor de taxi kan ik ook nog steeds fluiten.

      Delete
  6. Dank om dit te delen. Net terug van een citytrip Londen met Opportunity Travel. Dit was de 2e keer met hen (1e keer in 2013). Ik dacht dat de citytrip in 2013 een éénmalige ramp was, maar deze keer was het nog erger!!
    Ik had de eerste dag in Londen reeds naar het kantoor van Opportunity Travel gemaild over klachten van onze kamer in het hotel (kwam niet overeen met onze reservatie) e.a. Ik verwacht idd niet direct een antwoord, maar zal het wel op een andere manier oplossen. Deze klachten waren idd slechts een begin van een onaangename momenten tijdens de citytrip.
    Wees gerust, Alain is nog één van de betere, wij hadden Bart (!), dit 2 maal!
    Verder:
    - Greenwich: u moet weten dat het museum zelf nooit wordt bezocht. Dit is enkel een reclamestunt. Er wordt enkel in Greenwich gestopt voor het gemak in Londen met de boot te kunnen aankomen.
    - Windsor: er werd ons 2 uur bezoek afgenomen omdat er reizigers waren die naar Harry Potter Studios gingen (bezoek studios: 3 uur lang!).
    - Gezien Oudejaarsavond was het een heel gedoe om in Londen te geraken. De bus heeft ons dus bij Mme Tussauds laten uitstappen. Daarna moesten we onze plan trekken met metro of taxi. Dan maar taxi genomen tot Harrods. Daarna gestapt van Harrods tot Piccadilly Circus. Een beetje uitgerust in Le Café Royal.
    - Het restaurant op oudejaarsavond zou gelegen zijn langs de Thames... ideaal om het vuurwerk te zien. Dus nee. Zelfs de reisgids, Marie, was verwonderd dat het kantoor ons dit had aangekondigd. Dan maar weer es 20 min. stappen tot het restaurant (Zizzi), waar we een half uur hebben gewacht voor we om 9 u binnen mochten. Na het dîner zijn we (natuurlijk) te laat vertrokken om het gigantisch mooi vuurwerk te gaan zien. Tussen de gebouwen door hebben we er toch iets van kunnen opmerken. Frustrerend.
    - Na het vuurwerk? Rond 12u30, een uur gestapt tot aan onze autocar te geraken. Alhoewel de bus dichter kon komen, de chauffeur wou niet. Ik was met mijn zus, mijn moeder van 80 jaar, en we hielpen nog een dame van meer dan 70 jaar die last had van haar kniëen. Het was zwaar. En de gids, Bart, maar doorlopen. Geen enkel begrip. Had hij ons het adres gegeven waar de autocar ons opwachtte, dan hadden we tenminsten weer een taxi kunnen nemen. Echt niet normaal.
    Bart zei altijd dat het maar 500 m verder was :/
    - St Paul's Cathedral: niet gezien (de koepel van ver), dus ook niet bezocht
    - Op zondag waren we ook 1u30 vroeger dan voorzien thuis. De buschauffeur wou wellicht nieuwjaar met zijn familie gaan vieren.
    We zijn met meerdere ziek thuis gekomen van stress situaties, ergernis, e.d.
    Dit zijn enkele van de vervelende situaties.

    Ik vind het heel spijtig, want wat Opportunity Travel op papier aanbiedt is heel aantrekkelijk, maar, het voldoet volledig niet aan de verwachtingen.


    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...