Image Map

Southwark

Saturday, January 18th, 2014


P1294722kl


In het afgelopen jaar bezocht ik helaas geen (voor mij) nieuwe landen. Van de zomer ontdekte we Cornwall en Devon en maakte we een bliksembezoek aan Wales (humm... misschien stiekem toch een "nieuw" land bezocht in 2013). Desalniettemin zal je mij, anglofiel in hart en nieren, niet horen klagen over reisjaar 2013. Ik was namelijk wel 5x in Londen in 2013 en als je jaar van november tot november loopt was ik er zelfs 7x. Ik kom al jaren graag en veel in Londen (met name om mooie voorstellingen te zien) maar zo vaak en lang als in 2013 was ik er nog niet eerder. Tijd om jullie voor te stellen aan mijn favoriete Londense wijk Southwark. Voor Verkeersbureaus.info schreef ik een uitgebreide blog over waarom deze wijk mijn favoriet is. Lees hier verder...

4 comments:

  1. Leuk stuk! Na afgelopen zomer ben ik af aan het tellen tot mijn volgende Londen trip ;) Maar ben ook benieuwd naar de rest van Engeland.

    ReplyDelete
  2. Leuk! Ik ga in de zomer opnieuw naar London, ik ben gek op London. Heb je misschien een tip voor welke musical ik kan gaan bezoeken? The Lion King heb ik al gezien :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ik vond 'The Book of Mormon' erg grappig. 'Once' vond ik echt fantastisch (grappig, mooi, verdrietig en ambachtelijk vakmanschap van de acteurs/zangers/musici (ze zijn alle drie in 1). Ik vond de musical ook veel mooier dan de film trouwens, die deed me weinig en het is ook echt wel heel anders op het toneel) en 'War Horse' is ook mooi (muziektheater maar niet echt een musical) maar die kun je deze zomer op het Holland Festival eventueel ook in het Nederlands in Amsterdam gaan bekijken. Hoop dat je iets aan m'n tips hebt. Veel plezier alvast!

      Delete
  3. Wauw, zo vaak in Londen geweest, ik ben echt jaloers op je hoor :) Hopelijk ga ik dit jaar voor de eerste keer naar Londen en ik kan echt niet wachten! Ik ga Southwark zeker niet overslaan, die begraafplaats en musea klinken heel interessant en ohh al dat eten..oke ik ga nu naar de koelkast rennen haha :)

    liefs,
    Femke

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...