Image Map

Tag: 15 reisdilemma's

Wednesday, September 3rd, 2014


Schermafbeelding 2014-09-03 om 13.42.02



Deze tag las ik op de blog Uit en thuis met Kids van mede reisblogger Mariel. Het is al weer even geleden dat ik schreef (überhaupt maar dat negeer ik gewoon even) over reizen dus leek deze tag me een leuke gelegenheid om weer eens iets over reizen te schrijven.


1. Zonvakantie / wintersport

Ik ben nog nooit op wintersport geweest en hoewel ik als kind enorm graag een keer op wintersport wou (er viel toen bijna nooit sneeuw) moet ik er nu eigenlijk niet meer aan denken. Aan de andere kant kies ik eigenlijk nooit een bestemming uit vanwege het zonnige klimaat. Ik koos er voor om naar Florida te gaan omdat ik heel erg benieuwd was naar het Harry Potter pretpark en Disney World. Uiteraard bezocht ik toen ook Miami, Key West, The Everglades, Boca Raton en boekte we een strandhuisje op Treasure Island. Maar je hebt me daar echt niet zien liggen bakken. Ik ga ook heel graag naar Engeland, dat geeft denk ik wel aan dat ik niet echt voor het weer op vakantie ga ;) 

2. Vakantie aan de kust / vakantie in het binnenland

Je zal mij nooit een strandvakantie zien doen maar toch heb ik genoten van de mooie zonsondergangen in Florida en Cornwall. Ergens hou ik ook van de overzichtelijkheid van kustplaatsen. Maar eigenlijk kies ik hier dus alleen voor binnenland omdat ik niks met zon, zee en strandvakanties heb. 

3. Europees eten / Aziatisch eten

Ik ben nog nooit in Azië geweest en hoewel ik best wel van Indiaas en Japans eten hou ben ik ook dol op mediterraan eten, aardappels en kaas. Met het meeste Thaise eten doe je me dan weer heel weinig plezier en sowieso ben ik niet dol op pittige en zoet-zure smaken. Dus deze keuze is niet zo lastig voor mij.  

4. Weg met vriendinnen / weg met partner

Ik vind vakanties met vrienden erg leuk. Maar als ik moet kiezen, kies ik voor vakanties met Erik. Overigens vind ik vakanties met vrienden en m'n lief waarschijnlijk het leukste.

5. Actieve vakantie / luiervakantie

Absoluut een actieve vakantie! Vakantie is voor mij ook vooral de geschiedenis en cultuur van een land ontdekken. Ik bezoek op vakantie graag musea, kastelen, landhuizen en historische stadscentra.


6. Azië / Afrika

Zowel in Azië als Afrika ben ik nog nooit geweest. Een jaar of 8/9 geleden zou ik naar Tunesië en Marokko gaan en daar keek ik erg naar uit. Ik zou met mijn vader en zijn vriendin gaan maar de reden waarom zij daar heen gingen werden gecanceld vanwege een aanslag (was het 9/11? Was het de aanslag in Indonesië? Ik weet het echt niet meer eerlijk gezegd maar het had iets met veiligheidsoverwegingen te maken.) Ik zou Tunesië, Marokko en Zuid-Afrika heel graag eens bezoeken maar omdat mijn wensen lijstje voor Azië groter is (want sowieso al Japan, India, China, Disney Tokio, Disneyland Shangai en Disneyland Hong Kong) kies dus voor Azië.

7. Rome / Barcelona

Ik kies voor Barcelona omdat ik zo al drie dingen kan noemen die ik hel graag ens zou willen bezoeken. In Rome is vast ook genoeg fantastisch te beleven maar dat komt niet zo direct in me op.

8. 1 week luxe hotel / 3 weken kamperen

Wat een keuze! 1 week heel fijn tegenover 3 weken een beetje afzien. Ik ben helemaal geen kampeerfan. Ik ben erg gehecht aan goed kunnen slapen en wakker worden op een luchtbed betekend sinds een aantal jaar meestal dat ik niet zo lekker wakker wordt. Kamperen in een camper, luxe stacaravan of glamping is al minder erg natuurlijk. Al is de kans op een grote spin boven je bed nog steeds een stuk groter dan in een hotel. En luxe hotels zijn zo fijn! Ik kies het meerdendeel van de reis meestal voor goedkopere hotels. Maar de luxe hotels waar ik in geslapen heb (helaas gok ik dat het Okura en de Waldorf-Astoria een one time thing waren, maar een mens moet hoop houden) maken wel dat ik elke reis toch wel 1 of 2 nachtjes ook een echt fijn hotel wil boeken.

9. Natuurvakantie / Citytrip

Er zijn nog zoveel steden die ik wil bezoeken: New York, Sydney, Los Angeles (ok, toegegeven eigenlijk stiekem Anaheim waar Disneyland is gebouwd), Montreal, Victoria (Canada), Darwin (Australië), San Francisco, New Orleans, Brighton, Oxford, Barcelona, St. Petersburg, Kopenhagen, Venetië, Istanboel, Jerusalem, Athene, en nog een heleboel meer. Hoewel ik het ook erg leuk vind om b.v. nationale parken te bezoeken ben ik er toch wel fan van om tenminste een paar dagen van de vakantie ook in een stad door te brengen.  

10. Wereldreis / de wereld zien in meerdere keren

Ik hou er van om de tijd te hebben. Ik kan echt uren zoet zijn in een museum waar iemand anders al 3x doorheen was geweest. Ook als ik op vakantie ga plan ik graag genoeg tijd in om alles te kunnen zien wat ik graag wil zien. Uiteraard lukt het vaak toch niet alles te zien want gaan de weg ontdek je natuurlijk steeds meer. Maar ik bezoek dus liever delen dan alles zo snel mogelijk te willen zien.

11.  Nooit meer reizen / nooit meer je vrienden zien 

Ik vind reizen belangrijk, maar er zijn grenzen (zucht, no pun intended). Ik kan ook heel goed uren bellen en skypen maar m'n vrienden nooit meer kunnen zien zou ik toch vervelender vinden dan niet meer kunnen reizen.

12. Weg met de auto / weg met het vliegtuig

Ook als ik met het vliegtuig reis huren we vaak een auto. We willen graag overal heen kunnen. 

13. Backpacken / cruisen

Oei, het liefst allebei niet. Backpacken lijkt me een hel maar vorige week kwamen we terug uit Engeland vanuit Newcastle met een boot waar je op overnacht en dat vond ik ook slopend. Het lawaai en getril in je kamer verschrikkelijk. Ik werd echt continue wakker. En dan dat slechte eten (en je kan dan dus nergens anders gaan eten want je zit vast op die boot) en al die mensen overal. Bleh, niks voor mij. Een luxere cruise is ongetwijfeld beter vol te houden. Maar ik blijf het toch een beetje zien als volhouden i.p.v. lekker op vakantie zijn.

14. Op de bonnefooi / Alles regelen

Toen ik naar Florida ging hadden we bedacht een deel op de bonnefooi te doen. Ahum... daar kwamen we best snel op terug nadat we een nacht in een creepy motel hadden doorgebracht. Toen hebben we alle nog openstaande nachten snel ook direct nog dezelfde dag geboekt.  

15. Roadtrip / op één plek blijven

Roadtrip!


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...